Mitä hakukone on ja miten se toimii?

Hakukoneiden avulla käyttäjät voivat etsiä internetissä sisältö käyttäen avainsanojen avulla. On olemassa useita hakukoneita, jotka käyttävät useimmat käyttäjät. Hakukoneiden avulla käyttäjät voivat etsiä internetissä sisältö käyttäen avainsanojen avulla. Useimmat hakukoneet käyttävät useimpia käyttäjiä. Kun käyttäjä syöttää hakusanalle avainsana tai avainsanailmaus, näyttöön tulee hakutulossivu (SERP), joka sijoittaa sivut, jotka löytyvät niiden merkitykset. Jokaisella hakukoneella on oma luokitus.

Jokaisella hakukoneella on oma sääntöjensä (algoritmit). Hakukoneen algoritmi on sääntöjoukko tai ainutlaatuinen kaava, jonka hakukone käyttää verkkosivun merkityksen määrittäessään . Nämä säännöt määräävät, onko web-sivu todellisuus vai vain roskapostia, onko sillä on merkittäviä tietoja, jotka kiinnostavat käyttäjiä ja monia muita sijoituksen toimintoja. Hakukoneet muuttavat usein algoritmejaan käyttökokemuksen parantamiseksi. Ne ovat suunniteltu ymmärtämään, miten käyttäjät etsivät infoa ja ne antavat parhaan vastauksen heidän pyyntöönsä. Tämä tarkoittaa, että haun algoritmien tärkein tehtävä on tarjota korkealaatuista sisältöä käyttäjän avainsanalle.

Miten toimivat hakukoneet?

Hakukoneet käyttävät Internet-hakuja ohjelmia, joita nimetään usein hämähäkiksi, robotteiksi tai skannereiksi. Hakukoneet voivat käyttää näitä ohjelmia Internet-indeksin luomiseen. Vaikka useimmat hakukoneet tarjoavat vinkkejä siitä, miten voit parantaa sivuston luokitus, käytettävät tarkat algoritmit ovat hyvin suojattu ja muuttuvat usein väärinkäytön välttämiseksi. Mutta seuraamalla useita vakiintuneita hakukoneoptimointitekniikoita (SEO) voit varmistaa, että sivustosi on hyvin indeksoitu ja pysyy korkeana rankingissa.

Eri hakukoneiden menetelmät

Jokainen neljästä suuresta hakukoneesta käyttää eri tapoja sijoittaa verkkosivustoja. Näiden menetelmien ymmärtäminen auttaa sinua ymmärtämään SEO-strategioita.

4 hakukoneita:

Google

Google

Google arvioi verkkosivun arvon käänteisluvojen perusteella, kuin takaslinkkejä sivustoosi. Linkit sivuista, ovat tärkein Googlelle, niilla on enemmän painoa ja lisäävat sivujen sijoitusta. Google analysoi myös sivun sisällön merkitystä ja muita tekijöitä, kuten liikkuvuutta. Googlen sijoitusalgoritmi muuttuu jatkuvasti. On erittäin hyödyllistä seurata uusimpia muutoksia.

Yandex

Yandex

Yandex, joka käynnistettiin vuonna 1997, on Venäjän useimmin käytetty hakukone. Yandex on suosittu myös Ukrainassa, Kazakstanissa, Valko-Venäjällä ja Turkissa. Se tarjoaa palveluja kuten Yandex Maps, Yandex Music, online-kääntäjä, Yandex Money ja monet muut palvelut. Se arvostaa verkkosivujen arvon tekstisisältöön perusteella sekä käyttäytymistekijän kannalta.

Yahoo!

Yahoo!

Yahoo! aloitettiin käsin muokattuna hakemistona. Se käyttää tällä hetkellä linkin analysointityökaluja sivujen relevanssin määrittämiseksi, vaikka sisältö on tärkeä myös hakun merkityksen määrittämisessä. Muita tärkeitä tekijöitä ovat takaisin linkit ja hyvin sivuston sisustussuunnittelu.

Bing

Bing

Microsoft Bing -hakukone arvioi verkkosivustoja, jotka perustuvat verkkosivun sisältöön, sivuillesi linkitettyjen sivustojen määrään ja laatuun sekä sivustosi sisällön merkityksellisyyteen avainsanoilla.

Lisätietoja sivustosi tietyn hakukoneen optimoimisesta on verkkosivuston sivuilla. Kaikki johtavat hakukoneet tarjoavat tietoa ja työkaluja, joiden avulla voit parantaa SEO.

On olemassa useita erikoistuneita hakukoneita, joiden avulla käyttäjät voivat etsiä erityisiä asioita, kuten videoita, käytettyjä autoja, reseptejä, lentoja ja hotelleja. SEO taktiikkaa voi auttaa tuotteitasi ja palveluitasi hyvin suosittamaan erikoistuneissa hakukoneissa.

Multimediahaun tulokset

Yleinen tai "sekoitettu" haku on, miten hakukoneet tarjoavat käyttäjille erilaisia sisältöjä hakutuloksissa. Perinteisen tekstisivun tulosten lisäksi SERP näyttää myös multimediasisältöä, kuten kuvia, videoita, karttoja, artikkeleita ja kauppiaan sivuja.

Yleinen tai "sekoitettu" haku se on, kun hakukoneet tarjoavat käyttäjille erilaisia sisältöjä hakutuloksissa. Perinteisen tekstisivun tulosten, SERP näyttää myös multimediasisältöä, kuten kuvia, videoita, karttoja, artikkeleita ja kauppiaan sivuja.

Web-sivustossasi on useita eri sisältötyyppejä. Esimerkiksi harjoittelun video, jossa näytetään miten käyttää sopivan tuote tai blogi, ja miten voit kehittää tulossivujen mahdollisuuksia parempi että nosta sivuston sijoitus.